Amb
el nostre projecte “Tertúlies literàries”
intentem
treballar la lectura des de la comprensió i la reflexió conjunta
sobre els personatges, les seues actuacions…, per a arribar,
finalment, a conclusions ben raonades, posant-se en situacions
diferents de les que els alumnes experimenten habitualment.
Les
obres elegides són els clàssics universals, que per la seua
qualitat, han perdurat al llarg del temps
com
“Nadal de fantasmes” de Charles Dickens, “Ulisses” basat en
“La Odissea” d'Homer, “Les faules d'Isop, “El gegant egoista
i altres contes” d'Oscar Wilde”, Viatge al centre de la terra”,
“La volta al mon en 80 dies”, de Jules Verne...
En
els clàssics , trobem reflectits els grans temes que han preocupat
la humanitat i que transcendeixen cultures i èpoques. Per tot això,
la introducció d’aquestes obres des dels primers nivells de
l’ensenyament pot reportar una gran quantitat de beneficis.
És
una nova manera d’entendre, treballar i raonar al voltant de la
literatura, la lectura es pot anar fent per capítols o per
paràgrafs, segons la dinàmica dels grups. Però el més important
és iniciar un diàleg posterior.
Les
tertúlies literàries es desenvolupen en tot el Centre des
d’Infantil a Primària i en molts casos són els alumnes els que
porten el treball endavant organitzats amb un moderador i un
secretari que alça acta de la sessió. Amb aquestes, treballem la
comprensió oral i escrita, l’expressió oral i escrita, el gust
per la lectura...