Aquest curs va començar amb unes mesures totalment diferents a qualsevol anterior, condicionades per la situació especial de la crisi sanitària de la COVID 19. Ha sigut un curs dur, per les circumstàncies que s’han hagut de gestionar i les condicions que s’han donat en els centres educatius , en els quals, moltes de les restriccions d’obligat compliment fora, no han tingut eixa condició dins, (agrupaments, context...).
Afortunadament, s’ha desenvolupat amb tota la normalitat possible, que s’ha pogut donar, amb les condicions tan anòmales que hem patit.
Aquesta normalitat ha sigut possible com a conseqüència de la gran implicació del personal treballador del centre, que ha dut la seua tasca amb molt d’esforç professionalitat i dignitat, sense menyscabar, la col·laboració de tota la comunitat educativa, que ha participat decididament en acomplir les normes, per a dur aquesta situació tan complicada de la millor manera possible.
Així, que des de l’Equip directiu, l’agraïment a tots i totes els treballadors i les treballadores del col·legi, a l’alumnat i les seues famílies que han participat, col·laborat i implicat de manera extraordinària en el funcionament del centre.
Una vegada dit açò, fent un repàs de les activitats que podem ressaltar aquest curs, nomenem les següents:
El Projecte Educatiu de Centre (PEC), es va actualitzat el 26 de novembre de 2020, adaptant-lo a les noves circumstàncies, però mantenint els objectius generals del centre i totes aquelles actuacions, que adaptades, han pogut realitzar-se.
Els objectius generals del PEC són els següents:
Ø El desenvolupament integral de l’alumnat, amb una educació en valors:
coeducació, igualtat en tots els àmbits, respecte, tolerància interculturalitat,
solidaritat i inclusió.
Ø L’adquisició d’hàbits intel·lectuals, tècniques de treball i utilització de les noves tecnologies que preparen a l’alumat per a participar activament en la vida social i cultural.
Per a aconseguir aquests objectius desenvolupem les següents actuacions
· El Projecte “Àgora”, basat en la gestió assembleària de la convivència, per a la prevenció de conflictes. Aquest curs, l’assemblea s’ha adaptat a les condicions de la crisi sanitària i ha elaborat normes relacionades amb aquesta, entre altres. El projecte contempla la transformació dels espais en llocs més coeducatius i inclusius, per la qual cosa enguany, hem aportat elements als patis com la gespa a Infantil i Primària i jocs com el rocòdrom, la pintura de la pista d’atletisme, i l’adequació de l’arener.
Dins d’aquest punt cal ressaltar el taller de contes
realitzat pel col·lectiu LAMBDA, per a treballar la SENSIBILITZACIÓ I
CONSCIENCIACIÓ AMB EL TEMA D’IDENTITAT i EXPRESSIÓ DE GÈNERE.
· Projecte de Solidaritat “Som solidaris”
Mitjançant aquest
projecte, des del curs 2002-03, treballem a les classes una sèrie d’activitats
que culminen en la celebració del mercadet solidari, que recull fons per a la
realització de projectes socials d’ajuda en alguna zona desfavorida del món.
Aquest curs, 2020-2021, per les condicions de la pandèmia
no s’ha pogut dur a terme, però han
hagut actuacions com el treball de solidaritat
desenvolupat per la classe de 5è C, amb el seu tutor, Vicent Ros que ha
gravat el CD “Qui canta son mal espanta”, el 9 de juny de 2021 al centre. Tots els
beneficis de la campanya de micromecenatge han anat a l’ONG Aspaym-CV.
· El Projecte Tertúlies
literàries
A tot el centre realitzem tertúlies literàries des de fa
molts cursos. Les tertúlies són una eina immillorable per a treballar la
llengua en tots els aspectes: lectura, escriptura, comprensió, expressió,
gramàtica… És clau per al foment lector, identificació i expressió d’emocions i
és nexe d’unió en qualsevol tema
d’interès que pot sorgir a partir de la lectura. Aquest curs s’han
desenvolupat adaptant-se a la situació.
•
El Projecte "Lectors
emprenedors",
Encara que no s’ha pogut realitzat la fireta del llibre
on l’alumnat utilitza una moneda de canvi anomenada “cristin” que serveix per a
l’intercanvi de llibres, s’han realitzat
algunes d’activitats entre les que destaquem el 4t i 5è “Certamen de
poesia, Marc Granell , en el que s’ha guardonat a alumnat participant del curs passat i d’aquest.
En aquest
sentit cal ressaltar, la revista “INFOCRIST” publicada al blog
del centre, que des de fa temps, desenvolupa
alumnat de 5è o 6è amb el mestre Angel Perelló, aquest curs ha sigut 6é
C, amb tota una sèrie de seccions amb articles d’interès.
Cal destacar en aquest apartat el lliurament dels premis Sambori local el 24 d’abril,
organitzat per l’Ajuntament de Meliana, que va guardonar a alumnat del centre,
a més a més d’un premi de Sambori
comarcal i de país de l’alumna de 2n
C, Lara Gómez.
·
El projecte TVeM, una televisió escolar en
la que participen tota l’escola, compta amb les següents seccions:
-
“Telecrist”, que des del curs 2015-16, l’alumnat
dels cursos superiors, porten endavant un informatiu, on l’alumnat realitza les
funcions de càmera, periodista, locutor i entrevistador. Ha tingut una
periodicitat mensual i ha tractat diferents temes d’actualitat.
- “Un món de llibres” magazín amb lectures recomanables, trobades amb autors/es... Cal ressaltar el realitzat el curs passat durant la pandèmia, “MÓN DE LLIBRES II” que ha obtingut el PREMI POESIA al festival TIRANT AVANT ESCOLARS 2020, en una edició en què , entre altres, han participat com a jurats estudiants de Comunicació Audiovisual i que per causa de la COVID, no es va poder fer el lliurament a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València, com en altres anys.
A més a més de pel·lícules, programes especials i monogràfics, amb temes concrets com per exemple els realitzats en temps de classes no presencials, així com informacions d’interès amb la llengua vehicular anglesa.
Dins d’aquest
apartat cal destacar:
o
La pel·lícula
” QUÈ ESTÀ PASSANT?” realitzada per l’alumnat de 5è B, amb la
seua tutora, Gracia Molina i el mestre d’Educació Física, Jacobo Peris, seleccionada
al Festival Internacional de València de CINEMA JOVE”.
o
L’obra de teatre
representada per l’alumnat de 5è C, “SIS
NINOTS EN BUSCA D’UNA FALLA”, amb el seu tutor
Vicent Ros.
Continuant
aquesta dinàmica, hem sol·licitat per al curs 2021-2022, a la Conselleria
d’Educació, subvenció per al Projecte
d’Investigació i Innovació Educativa Global de centre, “TVeM: la televisió del
CEIP El Crist de Meliana”.
Respecte
a la formació del professorat, el 26
de març el professorat del centre va participar en la xerrada “Dislèxia i altres necessitats específiques
d’aprenentatge”, a càrrec de l’associació Trenca-Dis i patrocinada per l’AMPA.
A més a més, com tots els cursos, tot el professorat ha participar en programes de formació organitzats per la Conselleria, aquest curs amb un seminari i una formació en centre: “Ioga per a xiquets i xiquetes a l’escola” i “Digitalitzant l’escola”.
Per
últim, no podem acabar sense acomiadar-se de la mestra d’Infantil Begoña
González i del mestre de Primària José
Vicente Ferrer, que després d’una vida professional molt fructífera, canvien
d’activitat i comencen una nova etapa de jubilació. Els desitgem el millor.
Meliana a 14 de juliol de 2021
Que
passeu un bon estiu! La directora: Julia Manchano Romera