CIRCULAR Nº 19

 

Meliana a 24 de maig de 2022

A TOTES LES FAMÍLIES DEL CENTRE

Dins del projecte de centre “Àgora”, durant els últims cursos estem realitzant actuacions orientades a dinamitzar el temps d’esplai en sentit inclusiu i coeducatiu, perquè considerem que l’espai del pati té una especial rellevància per a la socialització i l’aprenentatge i per tant per a la millora de la convivència.

Aquesta iniciativa pretén reestructurar i transformar el pati per a trencar l’ús desigual de l’espai i crear entorns i moments de joc en els que, tot l’alumnat realitze activitats lúdiques segons els seus interessos, potenciant en tot moment el respecte als demés.

En aquest sentit, hem incorporat espais nous tant al pati d’Infantil com al de Primària com la zona de gespa, de jocs tradicionals, de clot de sorra i de parc infantil. També s’ha adquirit mobiliari nou com els bancs de l’amistat i les taules amb les cadires de fusta o plàstic. S’han instal·lat rocòdroms i hem comprat jocs tradicionals i col·laboratius. Aquest curs, a més a més, hem rellançat l’hort escolar, un espai on l’alumnat pot treballar continguts del currículum d’una manera lúdica i gaudir de la natura, al temps que valora les condicions mediambientals per al bon desenvolupament de totes les persones.

Durant el temps de menjador, amb la col·laboració de l’empresa, s’han incorporat jocs nous i s’està duent a terme actuacions com l’activitat de música en directe, del 31 de març, amb el conte “Un viatge a tota corda” i l’activitat de “Màgia sostenible,” programada per al dijous 26 de maig, amb el mag Xemago, que utilitza objectes sostenibles i reciclats, per així, educar sobre les bones pràctiques mediambientals.

Per altra banda, informar-vos de que les obres del centre, com tots i totes podeu comprovar, estan en marxa, sense que allò signifique un entrebanc de les activitats educatives, lúdiques o de funcionament de tots els serveis del centre. Ara en aquest moment estan centrades en la construcció de la tanca perimetral.

Aprofitem l’avinentesa, per a recordar-vos que l’horari general de les activitats lectives del centre, a partir de l’1 de juny inclòs, serà de 09: 00 a 13:00 i per a l’alumnat del menjador fins a les 15:00.

Continuarem informant.

Atentament                                                              L’Equip directiu



 

Meliana 24 de mayo de 2022

A TODAS LAS FAMILIAS DEL CENTRO

Dentro del proyecto de centro “Ágora”, durante los últimos cursos estamos realzando actuaciones orientadas a dinamizar el tiempo de esparcimiento en sentido inclusivo y coeducativo, porque consideramos que el espacio del patio tiene una especial relevancia para la socialización y el aprendizaje y por tanto para la mejora de la convivencia.

Esta iniciativa pretende reestructurar y transformar el patio para romper el uso desigual del espacio y crear entornos y momentos de juego en los que todo el alumnado realice actividades lúdicas según sus intereses, potenciando en todo momento el respeto a los demás.

En este sentido, hemos incorporado espacios nuevos tanto en el patio de Infantil como en el de Primaria, como la zona de césped, de arenero, de juegos tradicionales y de parque infantil. También se ha adquirido mobiliario nuevo como los bancos de la amistad y las mesas con las sillas de madera o plástico. Se han instalado rocódromos y hemos comprado juegos tradicionales y colaborativos. Este curso, además, hemos relanzado el huerto escolar, un espacio donde el alumnado puede trabajar contenidos del currículum de una manera lúdica i disfrutar de la naturaleza, al tiempo que valora las condiciones medioambientales para el buen desarrollo de todas las personas.

Durante el tiempo de comedor, con la colaboración de la empresa se han incorporado juegos nuevos y se está llevando a cabo actuaciones como la actividad de música en directo del 31 de marzo, con el cuento “Un viaje a toda cuerda” y la actividad de “Magia sostenible”, programada para el jueves 26 de mayo, con el mago Xemago, que utiliza objetos sostenibles y reciclados, para así educar sobre las buenas prácticas medioambientales.

Por otro lado, informaros de que las obras del centro, como todos y todas podéis comprobar, están en marcha, sin que ello suponga ningún impedimento para las actividades educativas, lúdicas o de funcionamiento de todos los servicios del centro. Ahora en este momento están centradas en la construcción de la valla perimetral.

Aprovechamos la ocasión, para recordaros que el horario general de las actividades lectivas del centro, a partir del 1 de junio incluido, será de 09:00 a 13:00 y para el alumnado del comedor hasta las 15:00.

Atentamente                                                            El Equipo directivo